avatar Ten blog rowerowy prowadzi AgniechaEG z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 51747.40 kilometrów w tym 9888.16 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.15 km/h i się wcale nie chwalę.

Grudzień, 2013

Malbork, Nowy Staw i Tczewska choinka rowerowa

Niedziela, 15 grudnia 2013 · dodano: 15.12.2013 | Komentarze 3

Dziś niektórzy prognozowali deszcz. Byc może dlatego na starcie stawiło się 3 rowerzystów. Plan był ambitny, bo do Tczewa na choinkę. Po drodze chcieliśmy sprawdzić co tam w Malborku. Pojechalismy bokiem, przez jegłownik, a dalej główną trasą, gdyż ruch był znośnie nieduzy. Jedyne na co szło narzekać, to silny wiatr boczny i od czoła. W malborku za dnia niczego szczególnego nie było widać. Dalej pojechaliśmy z wiaterkiem w plecy w Stronę Nowego Stawu, po drodze zajeżdżając do Stogów obejrzeć największy na żuławach zabytkowy cmentarz mennonicki. W Nowym Stawie obowiązkowa wizyta w cukierni Jędruś. Dalej było znów pod wiatr. W Tczewie spotkalismy się z Daro - który sprytnie oprowadził nas po największych światełkowych atrakcjach Tczewa, z choinką rowerową na czele. Tą rowerowo-metalową kontrukcję odwiedziliśmy już w zeszą zimę. Posileni kolacją, wspierani wiaterkiem w plecy ruszyliśmy na Elbląg.

Dizękuę dkipie za towarzystwo.

Enduro Men

Sobota, 14 grudnia 2013 · dodano: 14.12.2013 | Komentarze 2

Dziś padało i siąpiło cały dzień. Do stajni nie pojechałam, ale na 19 odbywało się w Bażantarni nocne Enduro Men. Miał być "Mrożony Bażant" ale było taplanie się w błocie:) Połowa trasy rozryta przez sprzęt ciężki, do tego mgła ograniczająca widoczność - i zatrzymałam się w błotnistej kałuży po kostki:) Zrobiłam 2 pętle, byłam tak wychlapana błotem jak nigdy dotąd :)
Po upieczeniu kiełbaski na mecie, pogadaniu ze znajomymi, wsiadłam jeszcze na pół pętli - czerwonym do mostków i spowrotem.

nic

Czwartek, 12 grudnia 2013 · dodano: 12.12.2013 | Komentarze 0

Pojechałam do lecznicy na Grunwaldzkiej - w godzinach szczytu jednak wolę zdecydowanie jeździć rowerem :) Duzo szybciej niz autem!

Do stajni

Środa, 11 grudnia 2013 · dodano: 11.12.2013 | Komentarze 1

najpierw na ostatnie szkolenie do hospicjum. Potem miałam jechać do stajni autem, bo w terenie lód, na szosie sól - nic dobrego. Ale gospodarz powiedział, że auto musze zostawić w wiosce, bo do niego nie dojadę - ugrzęznę w roztopach. Więc padło jednak na mój dzielny rower. Pojechałam asfaltem, droga do gospodarstwa faktycznie kiepska, ale rowerem z małymi przejściami się dało.

Tak oto rower dowiódł wyższości nad autem :)

Lodowisko

Wtorek, 10 grudnia 2013 · dodano: 10.12.2013 | Komentarze 4

Pojechałam sobie na lodowe drogi - ale dziś odwilż i nawet na kolcach było ślizgo (a nawet ślisko). Udało się bez gleby, ale trzeba było powoli. Zaczął też padać deszcz i zrobiło się nieprzyjemnie. Dlatego też mizernie - 19km. Potem mycie roweru, łańcucha i smarowanko.

Jak aura sie nie poprawi w którąś stronę, to tych 10tys km nie wykręcę.

• Temperatura -4.0°C

Prędkości są zawrotne:)

Poniedziałek, 9 grudnia 2013 · dodano: 09.12.2013 | Komentarze 0

Na rower wypuściłam się dopiero o 21 - po kościele bo mi się nie chciało od razu wracać. Mróz ściął to co rozmarzło w ciągu dnia, więc był twardy, suchy lód, a na dodatek spadła cieniutka warstwa śniezku - to dało przyzwoitą przyczepność. "Do pierwszej gleby i wracam" - pomyślałam. Podjechałam na górę ul Bema i tam skręciłam w teren - o mały włos nie dojechałam do Gęsiej Góry, ale podłoże było słabo jezdne - zamarznięte kałuże albo zamarznięty, nieudeptany śnieg. Więc zawróciłam i przy działkach pojechałam zobaczyć co tam na stoku. O wielkie dziwo szlak czerwony jest cudnie odśniezony, niebieski też! No ale była już godz 22 czyli nienajlepsza pora na samotne szlajanie po lesie:) Zawróciłam na dom.

• Temperatura -2.0°C

Ziiima!!!

Niedziela, 8 grudnia 2013 · dodano: 08.12.2013 | Komentarze 0

Ksawery przyniósł ładny kawałek zimy:) Byłam podziębiona więc nie chciałam w takie wiatrzycho wsiadać na rower. W sobotę byłam na nocnych marszach na orientację - oj co tam się działo :D Wąwozy, góry i snieg po kolana. I tak przez 8 godzin. Dziś czuję wszystkie mięśnie, nawet te o których istnieniu nie miałam pojęcia.
Wróciłam do domu o 4 rano, spałam do 12. O 15 wgramoliłam się na rower i pojechałam odwiedzić konia. Przez Jagodnik - droga odśniezona, ale lód na całej drodze i trzeba było jechać ostrożnie. Powrót tą sama trasą, tyle że zaczął padać śnieg i to bardzo obficie. Zaliczyłam też pierwszą glebę - na lodowej "szponce" posypanej świezym śniegiem to i opona kolcowa potrafi sie uslizgnąć. No cóż :)

Rozgrzewka 2

Środa, 4 grudnia 2013 · dodano: 04.12.2013 | Komentarze 0

Dziś bez zmian, gardło nawet ciut lepiej. Gorączki brak, więc co? Szybki trening żeby się troche zgrzać i wypocić. Ruszyłam o 20. Oczywiście Bażantarnia, powtórka z wczoraj. Tyle, że wczoraj był mróz i ładnie ścięło błoto, a dziś niestety, popadało trochę i było mokrawo. No ale i tak wole to od jazdy po mieście:) Potem oczywiście Kajki i do domu, bo poza lasem wiatr powiewał i wychładzał to co ugrzalam w lesie.
A teraz gorąca herbatka z lapacho i do akordeonu :)

• Temperatura -1.0°C

Coś na rozgrzewkę.

Wtorek, 3 grudnia 2013 · dodano: 03.12.2013 | Komentarze 2

Dziś rano zaczęło mnie boleć gardło, no nie fajnie. Ale czuje się dobrze. W dzień gardło odpuściło, więc po pracy wsiadłam na krótki trening, żeby się zgrzac i wypocic trochę. Padło oczywiście na Bażantarnię i park kajki wracając. A teraz szybka gorąca kąpiel, gorąca herbata i wygrzewamy wirusa:)

nic

Poniedziałek, 2 grudnia 2013 · dodano: 02.12.2013 | Komentarze 0

Nie było czasu dziś na więcej. Ale grosz do grosza... :)