avatar Ten blog rowerowy prowadzi AgniechaEG z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 53955.90 kilometrów w tym 9888.16 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.11 km/h i się wcale nie chwalę.

Kaszuby - Szymbark i Wieżyca

Czwartek, 2 maja 2013 · dodano: 06.05.2013 | Komentarze 3

Drugi dzień majówki. Ruszaliśmy z hotelu Garczyn koło Łubiany. Piękny i niedrogi ośrodek, doskonały na bazę wypadową w kierunku zarówno Kaszub jak i Borów Tucholskich. Najpierw kierunek Kościerzyna na małe zakupy. Pierwszy cel - Sikorzyno i dwór Wybickich. Trafilismy dzień zwiedzania, więc skorzystaliśmy z tej możliwości. Dwór pełen eksponatów, pachnący historią, z ogrodem i labiryntem. Kolejny przystanek to Szymbark i jego atrakcje z odwróconym domem na czele. Wiezycę zdobyliśmy kierując się czarnym szlakiem już od Szymbarka. Za Wiezycą skierowaliśmy sie na czerwony szlak, skracając jednak jego pętlę przy Jeziorze Patulskim. Dalej już czerwonym mielismy trasę aż "pod dom". Okazało się jednak, że szlak na mapie nie pokrywa się ze szlakiem w terenie, co czasami było mylące.

Trasa w głównej mierze terenowa. Asfaltu niewiele. Drogi obfitujące w gruby szuter, czasem tłuczeń bywały upierdliwe dla rowerów. No i trasa bardzo pofałdowana, dużo wyczerpujących podjazdów.
Ale widoki jak to na Kaszubach - piękne.

TRASA

Droga na Sikorzyno

Mostek

Dawny nasyp kolejowy do Sikorzyna

Dwór Wybickich Sikorzyno

Szymbark

To co w tym XD opisane to dokłądnie mamy podczas jazdy na rowerze :D

Czarny szlak na Wieżycę

Widok z wiezy

Mała przeprawa

A w dole wąwóz

Szlak pieszy, czasem typowo pieszy:)

Dominik na podjeździe

Jezioro Patulskie

Na czerwonym

Coraz bliżej domu, ciągle podjazdy i zjazdy.