avatar Ten blog rowerowy prowadzi AgniechaEG z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 53854.81 kilometrów w tym 9888.16 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.10 km/h i się wcale nie chwalę.

Kamień Karciany i dąb Hoggo

Środa, 7 sierpnia 2013 · dodano: 08.08.2013 | Komentarze 0

Kolejna wyprawa na głaz narzutowy Wysoczyzny Elbląskiej - Kamień Karciany na Modrzewinie. Ruszyliśmy przez Próchnik ulicą strumykową, od której odbiliśmy na południe, drogą najpierw wyjeżdzoną dotarliśmy do pięknego, wielkiego wąwozu - na tym odcinku jest już słabo uszczęszczana. Przejście przez wąwóz dość łatwe. No i zaczeło się szukanie kamyczka ala geocaching - podążyliśmy troche na okrętkę, bo na wprost przez gęsty młodnik się nie da. Labirynt między młodnikami tworzy przejścia, ale o tej porze są one zarośnięte trawą, chaszczami i pokrzywami. No ale się udało, trafiliśmy na kamień. Potem się okazało, że dojście było proste i niepotrzebnie przedzieraliśmy się dookoła.
Wracając od Kamienia odbiliśmy w lewo, żeby odnaleźć dąb Hoggo. Droga dość prosta przez młodniki choć sam dąb rośnie ukryty przed wzrokiem w gęstym zagajniku - z zewnątz go nie widać. Ale wystarczy wejść w las, żeby ujrzeć ten imponujący okaz.